MhiC Recomana
‘Museus (Im)possibles’. L’exposició: el que no està vist
Espai Avinyó inicia el cicle Museus (Im)possibles, com a un espai per repensar els relats expositius en relació amb la diversitat cultural i per construir espais alternatius de pedagogia intercultural.
El cicle s’inicia amb una activitat al voltant de l’exposició William Kentridge. El que no està dibuixat organitzada pel CCCB, conduïda per Francisco Godoy Vega, historiadorx de l’art i membre del col·lectiu Ayll. El conjunt de sessions mira els discursos expositius i la seva relació amb relats colonialistes i la possibilitat de construir una memòria històrica alternativa.
Més informació: BCN Acció Intercultural (enllaç)
Horaris i llocs:
Xerrada: dimecres 3 de febrer · 18 h · Plataforma Zoom
Visita a l’exposició: del 4 al 10 de febrer · CCCB
Taller: dimecres 10 de febrer · 17 h · CCCB
Inscripcions i més informació: espaiavinyo@bcn.cat
La xerrada introductòria, la visita a l’exposició i el taller formatiu, va dirigit especialment a artistes, professionals i personal tècnic vinculats amb la creació artística i gestió cultural de la ciutat. Generarem un espai de diàleg i de treball, amb l’objectiu d’identificar algunes claus a tenir en compte a l’hora de visitar, interpretar o muntar exposicions que promoguin narratives transformadores en relació amb la diversitat cultural.
*Cal inscripció prèvia enviant un mail a espaiavinyo@bcn.cat explicant la teva relació amb l’àmbit cultural.
*Places limitades
Ponent:
Francisco Godoy Vega, xilè radicat a Madrid, Doctor en Història de l’Art i Cultura Visual (UAM, 2015). Membre del col·lectiu Ayllu, co-director i docent del Programa Orientat a Pràctiques Subalternes (POPS). Ha estat professor del Departament d’Història i Teoria de l’Art de la UAM (2013-2017) i investigador del MNCARS (2009-2011, 2014-2016).
Ha publicat els llibres de poesia La revolución de las ratas (2013) i La enfermedad del sudaca (2018). Entre les publicacions teòriques es troben Desmentir la falsa división entre Historia y Geografía (2020), La exposición como recolonización (2018), Devuélvannos el oro (ed., 2018), Multitud marica. Activaciones de archivos sexo-disidentes en América Latina (ed., 2018) i No existe sexo sin racialización (ed., 2017).